رویدادها آرشیو خبر ها
«كشف محموله‌ ای‌ بی‌ سابقه و تقلبی در تورین»  از شایعه دست داشتنِ مدیران رده‌ پایین یوونتوس تا نارضایتی شدیدِ آدیداس

«كشف محموله‌ ای‌ بی‌ سابقه و تقلبی در تورین» از شایعه دست داشتنِ مدیران رده‌ پایین یوونتوس تا نارضایتی شدیدِ آدیداس

سریال حاشیه‌سازی پدیده‌ای به نام «لباس یوونتوس» قرار نیست سایه خود را از روی این باشگاه ایتالیایی بردارد. كشف محموله 85 هزار جنس تقلبی البسه و سایر اقلام مرتبط با باشگاه یوونتوس در تورین، بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های این كشور داشته است.

 

همه چیز از اعلام خبر دفتر رسمی سازمان اجرای قانونِ ایتالیا در تورینو آغاز شد. گزارشی كه اعداد و ارقام كشفیاتش آنقدر سنگین و غیرقابل باور بود كه برای ساعاتی شادی فتح كوپا ایتالیا را تحت‌الشعاع خود قرار داد. محموله، حاوی سنگین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین بارِ تقلبی آنهم در قلب شهر تورینو بود؛ جایی كه كمپانی آدیداس در یكسال گذشته همواره اصلی‌ترین محصولات خود را با قیمتی معقول در اختیار هواداران یووه قرار داده است.

 

پیكانِ اتهام به سوی سه شركت تولیدكننده لباس در این شهر نشانه رفته است. شركت‌هایی كه هنوز نامی از آنها برده نشده است. این كمپانی‌ها (ممكن است میان آنها نام‌های سرشناس نیز موجود باشد!) كه محمولاتی مشابه از آنها در شهرهای پروجا و برشا نیز كشف شده است بیش از 85 هزار قلم كالا از جمله: لباس و شورت ورزشی یووه، دستمال گردن با لوگوی باشگاه یوونتوس، بالش‌های كوچك با نشان‌هایی از تعداد قهرمانی‌های یووه، تی‌شرت‌های ویژه‌ای كه روی آن به فتح یازدهمین كوپا ایتالیا از سوی یووه اشاره شده بوده، بخش اصلی این محموله بی‌سابقه را تشكیل می‌دهند.

 

نكته تامل‌برانگیز دیگری كه سازمان اجرای قانونِ ایتالیا در گزارش ابتدایی خود ذكر كرده را بدون شك باید در رقم تقریبی دانست كه قرار بوده از فروش این اجناس تقلبی عاید شركت‌های متخلف ‌شود؛ رقمی كه مبلغ 2 میلیون یورو عنوان شده است.

 

تا لحظه تنظیم این خبر 11 نفر از مدیران و رابطانِ تولید و صادارات این محموله بازداشت شده‌اند. بنابر شایعه‌ای تایید نشده (و كاملاً غیر رسمی و بعید) ممكن است برخی از مدیران رده پایین‌تر باشگاه یوونتوس نیز در این قضیه دست داشته باشند كه در صورت تایید می‌تواند مجازات‌هایی همچون محرومیت‌ را نیز برای این باشگاه به همراه داشته باشد.

 

كمپانی آدیداس به عنوان متولی اصلی و صاحب امتیازِ تولید و صادرات كلیه البسه و اقلام تبلیغاتی و پوشاك برای هواداران یووه در سرتاسر جهان نیز پس از رسانه‌ای شدن این اتفاق، ضمن تقبیح این رسوایی، خواستار پیگیری و شناسایی مافیای پشت‌سرِ این اقدام بحث‌برانگیز شده است.

 

باید در روزهای آتی منتظر ماند تا جزئیات بیشتری از این ماجرا افشا شود. هرچند نمی‌توان از گزینه‌هایی همچون: تكذیب اتهامات دست داشتن باشگاه یوونتوس در تمامی رده‌های مدیریتی و احتمال رسیدگی به این پرونده در سكوت خبری نیز غفلت كرد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: